Sigortacılık İşlemleri

Sigortacılık işlemleri için gerekli formlar ve evrak listeleri.

  1. Ana Sayfa
  2. Hizmetlerimiz
  3. Sigortacılık İşlemleri

5684 sayılı Sigortacılık Kanunu (Resmi Gazete: 14.06.2007 tarih, 26552 sayı) ile Sigorta Acenteleri Yönetmeliği (Resmi Gazete: 22.04.2014 tarih, 28980 sayı) yürürlüğe girmiştir.

Söz konusu kanun ve yönetmelik çerçevesinde, sigorta acentelerine uygunluk belgesi verme yetkisi TOBB ile Odalara devredilmiştir. Uygulamalarla ilgili olarak ortaya çıkan sorunlara açıklık getiren Hazine Müsteşarlığı’nın 2014/8 numaralı genelgesi  yayınlanmıştır.

Sigorta acentesi üyelerimizin, öncelikle yukarıda açıklanan yönetmelik ve genelge hükümlerini bilmesi gerekmektedir. Konuyla ilgili olarak TOBB’un bünyesinde kurulan “Sigorta Müdürlüğü”nce hazırlanan web sayfasında http://www.sigorta.org.tr adresinde gerekli ve ayrıntılı açıklama da mevcuttur.

Sigorta ürünlerinin pazarlamasında, bilgilendirme ve satış işlemlerinde Sigortacılık Eğitim Merkezi (SEGEM) belgesine haiz teknik personel çalıştırılması zorunludur. Personel istihdamı konusunda haksız rekabete yol açabilecek her türlü uygulamadan lütfen kaçının.

Odamıza ön başvuru yapmadan önce firmaların yapması gerekenler;
  • Başvuru sahibi ticaret sicil ve oda kaydını yaptırır.
  • Başvuru sahibi http://www.sigorta.org.tr web sayfasından ön başvuru girişini yapar ve sistemin verdiği ön başvuru ve başvurusu onaylandıktan sonra kullanacağı levha kayıt numarasını alır.
  • Başvuru sahibi odadan veya odanın web sayfasından başvurunun niteliğine göre istenilen evraklar listesini, başvuru dilekçesini ve başvuru formunu ( acente veya eksper ), sigorta acenteleri taahhütname, bilgi formu ve eksperler için taahhütname ve bilgi formunu temin eder.
  • Sigorta acentelerinin yapmış olduğu ön başvuru girişi getirilen evraklar ile bilgi kontrolü tarafımızdan yapılarak TOBB.AEKS yazılım programında adımlar takip edilerek onaylanır.
  • Bu aşamada firmanın işyerinin asgari fiziki şartlara uygunluğunun tespiti için firma adresine gidilir ve gerekli kontroller yapılarak tutanak tutulur. Asgari Fiziki Şartları uygun olmayan firmaların ön başvuruları onaylanmaz.
  • Gerçek kişi eksper başvuruları ve levha kayıt işlemleri TOBB Sigorta Müdürlüğü tarafından yapılır.
  • TOBB-AEKS yazılım programına firmanın yapmış olduğu ön başvuru ile ilgili veri girişi odamız yetkilileri tarafından sistem üzerinden onaylanır ve bu aşamada TOBB Sigortacılık Müdürlüğüne gönderilmiş olur.
  • TOBB Sigortacılık Müdürlüğü ön başvuruyu sistem üzerinden inceler ve uygun gördüğü taktirde sistem üzerinden Hazine Müsteşarlığına  gönderir. Aynı şekilde sistem üzerinden Hazine Müsteşarlığı ön başvuruyu inceler ve uygun gördüğü taktirde onaylar. Hazine müsteşarlığının onayı ile ön başvuru onaylanır ve başvuru sahibi durumunu http://www.sigorta.org.tr adresinden takip eder.
  •  Hazinenin onayından sonra firma altı ay içerisinde belirlenmiş olan levha kayıt ücretini belirlenen banka hesap numarasına yatırır ve dekontun bir sureti TOBB’ ne gönderir. Yatırılan banka dekontu TOBB Sigortacılık Müdürlüğü’ ne ulaşınca  son onay verilir ve firmanın levha kaydı gerçekleşmiş olur.
  • Başvuru sahibi levhaya kaydının gerçekleşmesinden sonra yine altı ay içerisinde bir sigorta şirketinden acentelik almak ve levha kaydına acenteliğini eklemesi gerekir. Aksi taktirde levha kaydı askıya alınır.
Menü
Open chat
Odamıza Ulaşın